Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Rozumiem

Monitoring VOIP SIP

Czy można się do Ciebie dodzwonić?

Główne cechy:

  • sprawdza centrale VOIP Twojego operatora
  • loguje się na konto SIP badając czy centrala IP działa poprawnie
  • wykrywa błędy SIP oraz błędy sieci
  • zgłasza awarie (SMS, e-mail, Gadu-Gadu lub przez Jabber)
  • generuje raport okresowe z podsumowaniem jak działa DNS (dobowe, tygodniowe, miesięczne) – raport SLA

Dlaczego warto monitorować, czyli zagrożenia - co może się wydarzyć?

  • korzystając z VOIP zależysz od działania serwerów na których uruchomiona jest centrala IP. Jeśli te serwery mają problemy, wówczas nie można się do Ciebie dodzwonić
  • jeśli rozliczasz się w modelu pre-paid i skończą Ci się środki, nie działają Twoje usługi VOIP np. przekierowania czy połączenia wychodzące
  • błędy sieci
  • błędy ludzkie i systemowe np. zła konfiguracja centrali VOIP

Opis działania:

Nasz monitoring pozwala wykryć problemy z centralami VOIP i ustalić kiedy można się do Ciebie dodzwonić. 24h/dobę badamy centralę telefoniczną IP z różnych miejsc w sieci i różnych miast Polski, logując się do centrali. Jeśli wykryjemy problem, informujemy Cię z wykorzystaniem wybranych kanałów komunikacji.

Sam możesz ustalić jak często sprawdzamy Twój serwer VOIP lub serwer Twojego operatora(np. co 10 minut, co minutę...) oraz z jakich lokalizacji go badać (np. z łącz TP S.A. w Krakowie i z Gdańska lub z Warszawy i z zagranicy). Możesz wybrać od 2 do kilkunastu lokalizacji.

Wyniki badania otrzymasz na 3 sposoby:

  • Powiadomienia o awarii – jeśli wykryjemy problem, natychmiast otrzymasz informacje co się dzieje. Możesz wybrać powiadomienie przez e-mail, SMS, Gadu-gadu lub Jabber. Możesz skierować powiadomienia na kilka adresów/numerów, również do osób odpowiedzialnych za prawidłowe centralki VOIP.
  • Raporty okresowe (Service Level) – raz na dobę, tydzień lub raz na miesiąc otrzymasz raport w PDF w którym znajdziesz informacje ile czasu nie działał serwer VOIP, z jakich lokalizacji wystąpiły problemy oraz jakie błędy zostały wykryte.
  • Panel on-line – tutaj możesz na bieżąco śledzić jak działa badana usługa, czy jest dostępna, jaka awaria wystąpiła, jak szybko działa serwer VOIP itd. Masz dostęp zarówno do danych historycznych (np. jak działanie przez ostatni miesiąc) poprzez czytelne wykresy, jak i do informacji o szczegółach awarii (diagnostyka umożliwiająca znalezienie przyczyny awarii).

Opcje zaawansowane:

  • Możesz ustawić logowanie po SIP do centrali VOIP na wskazanego użytkownika i domenę
  • Możesz pytać dowolny serwer VOIP
  • Możesz ustalić harmonogram działania usługi (np. nie sprawdzać serwera w nocy i obniżyć jeszcze bardziej koszty monitoringu)
  • Możesz ustalić kiedy nie przesyłać powiadomień o awariach (np. w godzinach nocnych)
  • Możesz ustalić maksymalny czas w którym serwer VOIP musi odpowiedzieć (np. 10 sekund) Jeśli po tym czasie nie ma odpowiedzi, zgłoszona zostaje awaria.
Uruchom teraz
Miesięczny koszt od 2,13 zł

Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Rozumiem