Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Rozumiem

Monitoring poczty e-mail

Sprawdzaj działanie swojej poczty e-mail

Główne cechy:

  • sprawdza czy możesz wysyłać i odbierać pocztę e-mail
  • wykrywa błędy serwerów pocztowych SMTP, IMAP
  • rejestruje szybkość działania serwerów poczty
  • zgłasza awarie (SMS, e-mail, Gadu-Gadu lub przez Jabber)
  • generuje raport okresowe z podsumowaniem jak działa DNS (dobowe, tygodniowe, miesięczne) – raport SLA

Dlaczego warto monitorować, czyli zagrożenia - co może się wydarzyć?

  • przekroczyłeś miejsce na dysku i nie można wysłać do Ciebie nowej poczty
  • operator ma przerwę techniczną i Twoja poczty nie działa
  • poczta nie dochodzi do adresata lub działa zbyt wolno
  • nie wiesz czy problem z pocztą jest tylko na Twoim komputerze czy wina leży po stronie operatora
  • błędy ludzkie i systemowe np. w konfiguracji skrzynek pocztowych lub filtrów antyspamowych

Opis działania:

Poczta elektroniczna to podstawowy sposób komunikacji w Internecie, jednak często zdarza się że są z nią problemy. Upewnij się że Twoja poczta zawsze działa poprawnie lub czy problem jest tylko z Twoim komputerem czy może z serwerem pocztowym. Nasz monitoring pozwala wykryć problemy z pocztą e-mail, 24h/dobę wykonujemy próbę wysłania i odebrania wiadomości testowej, jeśli nie dojdzie do adresata lub trwa to zbyt długo podnosimy alarm. Działanie poczty prowadzimy z różnych miejsc w sieci i różnych miast Polski, możemy wykryć problemy zanim zostaną zauważone przez innych użytkowników Internetu.

Sam możesz ustalić jak często sprawdzamy Twój serwer poczty (np. co 10 minut, co minutę...) oraz z jakich lokalizacji go badać (np. z łącz TP S.A. w Krakowie i z Gdańska lub z Warszawy i z zagranicy). Możesz wybrać od 2 do kilkunastu lokalizacji.

Wyniki badania otrzymasz na 3 sposoby:

  • Powiadomienia o awarii – jeśli wykryjemy problem, natychmiast otrzymasz informacje co się dzieje. Możesz wybrać powiadomienie przez e-mail, SMS, Gadu-gadu lub Jabber. Możesz skierować powiadomienia na kilka adresów/numerów, również do osób odpowiedzialnych za prawidłowe poczty.
  • Raporty okresowe (Service Level) – raz na dobę, tydzień lub raz na miesiąc otrzymasz raport w PDF w którym znajdziesz informacje ile czasu nie działała poczta, z jakich lokalizacji wystąpiły problemy oraz jakie błędy zostały wykryte.
  • Panel on-line – tutaj możesz na bieżąco śledzić czy poczta przychodząca i wychodząca działa, jaka awaria wystąpiła, jak szybko działa serwer poczty itd. Masz dostęp zarówno do danych historycznych (np. jak poczta działała przez ostatni miesiąc) poprzez czytelne wykresy jak i do informacji o szczegółach awarii (diagnostyka umożliwiająca znalezienie przyczyny awarii).

Opcje zaawansowane:

  • Możesz podać sprawdzany serwer pocztowy i podać dane autoryzujące wysyłkę e-mail przez SMTP
  • Możesz sprawdzić czy poprawnie da się odebrać pocztę po IMAP/POP3
  • Możesz ustalić harmonogram działania usługi (np. nie sprawdzać serwera w nocy i obniżyć jeszcze bardziej koszty monitoringu)
  • Możesz ustalić kiedy nie przesyłać powiadomień o awariach (np. w godzinach nocnych)
  • Możesz ustalić maksymalny czas w którym poczta powinna dotrzeć do adresata (np. 5 minut). Jeśli po tym czasie poczta nie jest dostarczona, zgłoszona zostaje awaria.
Uruchom teraz
Miesięczny koszt od 1,06 zł

Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Rozumiem