Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Rozumiem

Monitoring PING

Najprostszy monitoring Twojego serwera

Główne cechy:

  • sprawdza czy Twój serwer jest on-line z wybranej lokalizacji
  • wykrywa błędy błędy sieci i rejestruje trasę routingu do serwera
  • sprawdza czy serwer działa z wybranych lokalizacji
  • zgłasza awarie (SMS, e-mail, Gadu-Gadu lub przez Jabber)
  • generuje raport okresowe z podsumowaniem jak działa Twój serwer (dobowe, tygodniowe, miesięczne)

Dlaczego warto monitorować, czyli zagrożenia - co może się wydarzyć?

  • Twój serwer został wyłączony przez przypadek lub jest awaria zasilania w serwerowni
  • Występują problemy z siecią Internet, nie można połączyć się do Twojego serwera lub straty pakietów powodują powolne działanie serwera
  • Działania hakerów np. atak DDOS na serwer i jego unieruchomienie
  • Błędy ludzkie i sprzętowe np. zepsuty kabel sieciowy, źle podpięty serwer

Opis działania:

Dowiedz się jak często masz awarie – usługa pozwala ustalić kiedy Twój serwer jest uruchomiony i odpowiada na ping. 24h/dobę badamy go wykonując połączenia z różnych miejsc w sieci i różnych miast Polski. Zapisujemy za każdym razem czy odpowiada poprawnie i jak szybko działa. Sam możesz ustalić jak często sprawdzamy Twój serwer (np. co 10 minut, co minutę...) oraz z jakich lokalizacji go badać (np. z łącz TP S.A. w Krakowie i z Gdańska lub z Warszawy i z zagranicy). Możesz wybrać od 2 do kilkunastu lokalizacji.

  • Wyniki badania otrzymasz na 3 sposoby:
  • Powiadomienia o awarii – jeśli wykryjemy problem, natychmiast otrzymasz informacje co się dzieje. Możesz wybrać powiadomienie przez e-mail, SMS, Gadu-gadu lub Jabber. Możesz skierować powiadomienia na kilka adresów/numerów, również do osób odpowiedzialnych za prawidłowe działanie serwera.
  • Raporty okresowe (Service Level) – raz na dobę, tydzień lub raz na miesiąc otrzymasz raport w PDF w którym znajdziesz informacje ile czasu nie działał Twój serwer, z jakich lokalizacji wystąpiły problemy oraz jakie błędy zostały wykryte.
  • Panel on-line – tutaj możesz na bieżąco śledzić jak działa Twój serwer, czy jest dostępny, jaka awaria wystąpiła, jak szybko działa. Masz dostęp zarówno do danych historycznych (np. jak serwer działał przez ostatni miesiąc) poprzez czytelne wykresy jak i do informacji o szczegółach awarii (diagnostyka umożliwiająca znalezienie przyczyny awarii).

Opcje zaawansowane:

  • Możesz ustawić przesyłanie powiadomień dopiero gdy awaria trwa dłużej niż określony czas, tak aby nie dostawać informacji o krótkich przestojach
  • Możesz ustalić rozmiar przesyłanego pakietu danych ICMP echo-request
  • Możesz sprawdzić jaka była trasa routingu w momencie awarii i zobaczyć na którym węźle sieci urwało się połączenie lub gdzie po drodze były straty pakietów
  • Możesz ustalić harmonogram działania usługi (np. nie sprawdzać serwera w nocy i obniżyć jeszcze bardziej koszty monitoringu)
  • Możesz ustalić kiedy nie przesyłać powiadomień o awariach (np. w godzinach nocnych)
Uruchom teraz
Miesięczny koszt od 0,71 zł

Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Rozumiem